Abstract
This paper aims to reflect on the creative processes based on the concept of «rupture» as a method of collective creation in the puppet theater of the Corporación Artes Gato Negro. Within this document, will also account the different stages of the process of direction and training of the actors-puppeteers when developing a puppet theater production within the Corporation will also be described.
References
Buenaventura, E. (2005). Esquema General del Método de Trabajo Colectivo del Teatro Experimental de Cali. Universidad de Zulia.
Cortés Morato, J., y Martínez, A. (1995). Diccionario de filosofía en CD-ROM. Herder S.A.
Cursi, R. (2011). De los objetos y otras manipulaciones titiriteras. Libros de Godot.
García, S. (2002). Teoría y práctica del teatro, vol. II. Ediciones Teatro La Candelaria.
Pavis, P. (1987). Diccionario del teatro: Dramaturgia, Estética, Semiología, II. Paidós.
Raposo, V. (2004). Más allá del teatro de títeres. Universidad Autónoma de Barcelona.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Copyright (c) 2022 Papel Escena